torstai 29. joulukuuta 2011

Talvihuollot, osa 5: kaikki kunnossa

Ajelin Kirkkonummelle Hessumobiilin kautta ja ostin releen. Se oli täsmälleen saman näköinen kuin vanhakin, mutta Japanin sijaan valmistettu Taiwanissa.

Ennen releen kiinnittämistä jatkoin bensaletkuprojektia. Insinööri-Jussi antoi minulle hyvän vinkin, että käyttäisin letkun asentamisessa apuna jotain öljyä liukasteena. Lainasin faijani moottoriöljykanisterista pari tippaa öljyä ja sipaisin sitä rautalanganpätkä pipettinä toimien pari tippaa sekä letkujen päiden sisäpinnoille että bensahanan vastakappaleiden huulille. Varoin öljyämästä letkun pään ulkopintaa, koska silloin olisin tehnyt itselleni karhunpalveluksen..

Edelleen itse asennus vaati julmetusti sormivoimia. Liukaste kuitenkin auttoi hommaa huomattavasti ja muutaman minuutin survomisen jälkeen sain letkut paikoilleen. Tässäpä muistiin kaikille koti-asentajille insinööri-Jussin ohje: käyttäkää liukkaria.

Seuraavaksi maalasin tankin loppuun. Laitoin yhteensä kolme kerrosta vannemaalia. Lopputuloksesta tuli siistihkö ja alue peittyy suurimmaksi osaksi penkin alle muutenkin, niin korjausmaalausta ei juuri edes huomaa.

Releen kiinnittäminen kävi myöskin helposti. Ei se ollut sen vaikeampaa kuin irroittaminenkaan. En päässyt tosin testaamaan releen toimivuutta, koska se olisi vaatinut Erkin käynnistämisen. Tankki on tarkoituksella tyhjä ja pyörä visusti kellarissa, niin jätän käynnistelyn sitten kevääseen kun sen aika koittaa ihan tositarkoituksella.

Kylkipalat kiinni, penkki paikalleen ja Erkki oli valmis! Kevääksi pyöräni vaatii vain bensaa tankkiin, ilmanpaineiden tarkistuksen ja sitten vaan kovaan ajoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti